onsdag 15. oktober 2008

Regler

Jeg er av den oppfatning at regler er utrolig fornuftig, de er til for å brytes og sist men ikke minst mener jeg vi har sinnsykt mange regler som er der bare for å ha flere regler, altså unødvendige!

Det er lov å kjøpe alkohol når man blir 18. Grei nok regel i seg selv, MEN... Det er faktisk ikke lov til å kjøpe alkohol samme dag man fyller 18, man må være 18 år og èn dag. Og poenget er!?
En annen sak, er at det er ifølge min mening helt idiotisk at man kan kjøpe alkohol når man er 18, MEN man kan ikke kjøpe alkohol over så, så mange prosent. Nok engang, hva er poenget!? Hvorfor ikke bare sette èn aldersgrense?

Det er ikke lov å ha folk over 10 år bakpå scootern. 
1. Hva er poenget med denne regelen?
2. Det er farligere at en unge på under 10 sitter bakpå enn en over! En dag Suzanne og jeg kjørte til skolen f.eks, så vi en mor som kjørte med en 3-4 åring på scootern. Ungen STO foran og holdt seg i rattet. Hvem har størst sannsynlighet for å dø av en 3-4 åring og en 17 åring? Jeg vet i hvertfall mitt svar!

Scootere får ikke lov til å kjøre over 40 km/t i Norge. Det er bare farlig at man ikke får lov til å kjøre i mer enn 40 km/t. Man klarer ikke følge med trafikken og andre kjøretøy suser forbi og gir blanke i scootern. 

"Innkjøring forbudt" Hvorfor ikke bare lage veier som det går an å kjøre begge veier? Hadde gjort ting SÅ mye enklere for folk som ikke kjenner byen ut og inn. 

Man kan ikke ha visakort før man er 18. Hvorfor ikke? Man kan ha bankkort når man er under 18, men ikke visa? 

Ikke lov til å drikke offentlig. Kan skjønne den halvveis, men er det egentlig noe forskjell på å drikke seg drita å vandre rundt i byen og være drita og gå med en øl i hånden på gaten? 

Det er utrolig mange regler her i verden som virker som er til bare for at det skal se ut som noen gjør noe her. Regler er gode og ha, men noen regler er rett og slett unødvendige, farlige og smør på flesk! 

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha, jeg er ening :P

karolineww sa...

;)

Thea Margrethe sa...

Kjenner jeg igjen noen diskusjonstemaer fra Foxx i dag? :P :D

karolineww sa...

haha ja :P det er noe som provoserer meg sånn seriøst :P regler som bare er der for at folk kan si at vi har dem :P

Unknown sa...

Jeg skjønner det meget godt. Har selv gjort min moped ulovlig, altså fjernet plomberingen i eksosanlegget som tetter igjen for å forhindre den originale ytelsen på mopeden. En Scooter kan gå i 40km/t hvor som helst, mens en moped klarer langt mindre fordi det ikke er automatgear. Orker rett og slett ikke holde 15 km/t opp en middels bratt bakke!

Karianne sa...

Innkjøring forbudt må man jo ha i byen. Spesielt i gater med bare et felt! Byen hadde vært KAOS uten enveiskjørte gater.

karolineww sa...

Vet Karianne, men byen er kaos med enveiskjøringer også :P for da må man jo kjøre i hundre år rundt og rundt for å finne veien :P