mandag 6. oktober 2008

Foto oppgave

I dag tok jeg banen til skolen, fordi det er så kaldt å kjøre om morningen. Litt uvandt og måtte stå opp så tidlig, men det er vel en vanesak det også? 

På skolen i dag fikk vi en ny foto oppgave som skal leveres på torsdag. Den går ut på å lage et portrett i helfigur, halvfigur eller ansiktet. Oppgaven handler om å tenke, gjøre et valg på hva man vil oppnå, så finne ut hvilke virkemidler man må bruke for å fremheve dette. Jeg har tenkt å lage et bilde med en velstående, rik og pen kvinne, som kan se ut til å ha alt hun ønsker seg, men hun skal være trist. Tanken bak bildet er at man ikke nødvendigvis lever det perfekte liv fylt med glede fordi man har mye penger. Jeg tenker at bildet blir tatt i slottsparken, på en bro, og modellen min blir Thea Margrethe. Bildene legger jeg ut her når de er ferdig, så kan dere få se. Er det forresten noen som har andre forslag til portrett bilde? 

For de som ikke vet, har det kommet ut ny sesong av frustrerte fruer på surfthechannel.com nå, to geniale episoder ligger ute nå.  


1 kommentar:

Lone sa...

Farene ved røyking. Alltid en chlager.