onsdag 8. oktober 2008

Blogg

Som alt annet her i verden, er det delte meninger om blogging. Da alle begynte å blogge, syntes jeg det var heftig nerd, og skjønte ikke hvorfor i all verden folk gadd å bruke tiden sin på det, men etterhvert fant jeg ut at jeg ville prøve det selv. Blogging er akkurat som en dagbok, hvor folk skriver sine meninger, tanker og hva de har gjort de forskjellige dagene. Det er et sted der hvor alt handler det man selv vil, og andres mening ikke har noenting å si.

Blogging har blitt veldig populært i det siste, og det er utrolig mange jenter mellom 14 - 20 som blogger. Mange oppdaterer bare i noen mnd, mens andre fortsetter i lang tid. Det er også mange som har en blogg, men som ikke har vist den til noen fordi de selv tenker at det er så sinnsykt nerd å blogge. Og ja, jeg mener selv at det er utrolig nerd, men jeg syntes det er gøy fordet, og bryr meg derfor fint lite om hva folk mener om saken, og hvem som ler av bloggen og ikke. Jeg vil nå si at det er like nerd å bruke tiden sin på å lese den, som det faktisk er å skrive den. På den tiden man bruker på å sitte på facebook og msn, har man fint tid til å blogge om det man måtte føle for, så hvorfor er det så ille å blogge når man allikevel sitter å looker på dataen? 

Det er også mange fordeler med en blogg. For det første er det positivt for familie som ikke ser deg så ofte. De kan få en oppdatering i livet ditt, og lese om dine tanker. For det andre kan man tjene penger på blogging hvis man er god, og det kommer jo mye an på hva man gjør det til. Blogging er også en måte å skrive dagbok på, som tidligere nevnt, bare at det er lettere å skrive blogg en dagbok, fordi man ofte sitter på dataen uansett. Eller det mener nå i hvertfall jeg. En blogg er også et sted man kan samle tanker og opplevelser, noe som kan være ganske deilig til tider. 

Ja, jeg skriver om ting som kanskje er fryktelig meningsløst for folk, men hvorfor i all verden lese det jeg skriver da? Min blogg er som min egen dagbok, og det jeg skriver her har ikke nødvendigvis en mening. Så de som ler av bloggen eller syntes det er så sinnsykt teit må jo få lov til det, men jeg bryr meg egentlig fint lite om hva andre mener om saken :) 

3 kommentarer:

Thea Margrethe sa...

jeg støtter deg og syns andreas er litt dust! se, nå mobber vi han tilbake.

FORTSETT OG BLOGG DU.

karolineww sa...

haha du er søt :)

Andreas er nerd som bruker tid her når han syntes det er så nerd og teit å blogge :)

I will =)

Lone sa...

You go girl !