onsdag 22. oktober 2008

Friends with benefits?

For en liten stund tilbake, var det en god del venner og bekjente som hadde "fuck friends", og det er sikkert mange som fortsatt har det.  I teorien virker det i grunn ganske chill med en FF,men er det egentlig så enkelt og greit som det fermstilles? Jeg mener.. Kan man virkelig ha et seksuelt forhold over lang tid, uten at det kommer noen følelser, former for sjalusi og annet inn i bildet? 

Selv vil jeg tro at over en kort periode kan det gå begge veier, mens over lang tid, vil det alltid komme en eller annen form for følelse, sjalusi eller annet på banen. Nå har jeg ikke personlig ærfaring på dette området, men tanker kan man gjøre seg opp uansett. Selvom jeg ikke har prøvd det ut selv, har jeg sett noen resultater som har ført til at to tidligere gode venner ikke snakker sammen lenger, noen som har endt opp såret og andre som har endt opp med å bli sammen. 

Det vil nok være positive og negative sider ved nesten alt man foretar seg, og på enkelte områder syntes jeg man burde se bort fra de negative sidene og kaste seg ut i det. Vil vel si det er ganske idiotisk å bli FF med bestevennen sin, eller en man er nært knyttet til på forskjellige områder eller andre innlysende ting, men setter vi disse til side, kan det vel ikke skade å prøve? Eller er det kanskje bedre med et one night stand? Da slipper man i hvertfall disse følelsene og venneforhold som blir ødelagt etc. (nå tar jeg utgangspunt i at man ikke kjenner personen så godt fra før) Greit nok, det kan bli litt klient å møte personen i ettertid, men shit happens mener nå jeg. 

Ingen kommentarer: